Phishing as a service (PHaaS)

Hoe veilig is jouw bedrijf? Steeds vaker zijn bedrijven en organisaties slachtoffer van cybercriminelen. Het aantal cyberaanvallen stijgt jaarlijks explosief en heeft vaak grote gevolgen. Denk aan een datalek, overname van accounts of Ransomware. Zeker Ransomware komt steeds vaker voor en heeft grote gevolgen. Hiermee verkrijgen criminelen toegang tot het systeem en gijzelen het systeem door bestanden te versleutelen. De bestanden geven zij pas vrij na het betalen van losgeld. Voorkom de onvoorspelbare en grote gevolgen van cyberaanvallen. Beveilig jouw organisatie met diensten als Phishing as a service (PHaaS), PEN-testing en diverse andere maatregelen. Neem contact met ons op en wij nemen de mogelijkheden graag met je door.

Neem contact op

Gevaren zitten in een klein hoekje. Zo kan je diverse digitale maatregelen treffen, maar blijft de 'mens' vaak de zwakste schakel. Security Awareness onder personeel speelt daarom een cruciale rol en dient continu te worden getest om het veiligheidsniveau op peil te houden. Daarom biedt Ultimum Phishing as a service en testen wij periodiek of personeel nog bedachtzaam handelt. Vervolgens bieden wij cybersecurity awareness training aan om het bewustzijn en veiligheidsniveau te verhogen.

Phishing als dienst

Telefoon: +31 (0)88 118 98 20 of E-mail: sales@ultimum.nl

Phising as a service belangrijker dan ooit

Terwijl Politie Nederland een daling ziet bij traditionele 'zichtbare' criminaliteit, stijgt de 'onzichtbare' criminaliteit. Zo stijgt het aantal slachtoffers onder overheidsinstanties, bedrijven en burgers aanzienlijk. Dit maakt cybersecurity belangrijker dan ooit. Dit geldt voor nu, maar zeker in de toekomst! Wees voorbereid en kies voor de specialisten van Ultimum.

Het is niet meer de vraag 'of' je slachtoffer wordt van een cyberaanval, maar 'wanneer'. De impact van een cyberaanval is lastig in te schatten, maar komt in vele vormen. In bijna alle gevallen gaat dit gepaard met hoge (herstel) kosten en dien je later alsnog te investeren in cybersecurity. Schuif het daarom niet langer vooruit en kies voor Ultimum als security-partner.

Hoe werkt Phising as a Service?

Al bij het openen van een e-mail kan een cybercrimineel toegang krijgen tot het systeem. Wij testen daarom periodiek op willekeurige momenten het personeel door een testmail te versturen. Op de achtergrond houden wij bij hoeveel en welke personeelsleden EXTRA aandacht nodig hebben. Hiervoor bieden wij korte cybersecurity trainingen aan om doelgericht het veiligheidsniveau op orde te brengen.

Ook voor de overige personeelsleden blijft security awareness belangrijker. Hiervoor vertellen wij in een gesprek graag meer.

Herkennen van Phishing e-mails

  • Het is belangrijk om Phishing mails te herkennen. Toch wordt de kwaliteit steeds beter, waardoor het lastig kan zijn. Hieronder tref je een aantal tips voor het herkennen van Phishing e-mails.
  • Controleer de afzender en kijk goed naar de domeinnaam. Dit is het deel achter het @-teken en zou overeen moeten komen met de domeinnaam van de afzender.
  • Controleer altijd een link, voordat je hierop klikt. Doe dit door met de muis over de link te plaatsen, waarna het adres in het scherm verschijnt. Vertrouw je het niet? Wij raden eigenlijk altijd aan om zelf naar het domein te surfen via de webbrowser en in te loggen om openstaande meldingen of berichten op de website te lezen.
  • Wees altijd voorzichtig met het openen van bijlagen. Als je de afzender, e-mail of de bijlage niet vertrouwd, moet je deze absoluut niet openen of downloaden.
  • Ook het taalgebruik en de vormgeving kan duiden op een neppe of valse e-mail. Toch is de nieuwste generatie Phishingmails steeds beter en zal dit in de toekomst nog beter beter worden. Let daarom op de huis- en schrijfstijl van de afzender. Je kan eventueel eerdere e-mails met elkaar vergelijken op overeenkomsten of verschillen.
  • Veel gebruikte trucs om persoonsgegevens te verkrijgen zijn e-mails waarin wordt gevraagd om (oude) persoonsgegevens te wijzigen of te updaten. Wees hierop bedacht en bel bij twijfel het bedrijf of de organisatie voor meer informatie.
  • De aanhef van een e-mail kan ook een teken zijn van Phishingmail. Zij beschikken immers (nog) niet over persoonsgegevens. Wanneer de afzender u aanspreekt met algemene termen, zoals Geachte heer/mevrouw of Beste klant kan dit duiden op nepmail.

Wat is zijn Phishing e-mails

Om de gevolgen van Phising te voorkomen is het belangrijk om te weten wat het is, en hoe je het kunt herkennen. De term 'Phishing' stamt af van het woord 'vissen' en sluit aan bij de activiteiten van de cybercrimineel. Door duizenden e-mails te versturen proberen cybercriminelen toegang of gegevens te verkrijgen. Deze e-mails worden steeds beter en overtuigender. Het is daarom belangrijk om personeel te trainen op het herkennen van Phishing mails.

Wij helpen onze klanten met cybersecurity awareness onder personeel. Dit maken wij vervolgens meetbaar door phishingmails te versturen en de beveiliging te testen. Ook aan het IT veiligheidsniveau werken? Kies voor Ultimum.

FAQ: PHaaS

Hoe zorgt Ultimum voor een veilig ICT-infrastructuur?

Na de intake met onze PHaaS specialisten start de analyse, waarna wij een plan van aanpak en tijdlijn opstellen. Na terugkoppeling starten wij het traject en gaan doelgericht aan de slag met onder andere Phishing as a Service.

Wat doet Ultimum?

Voor (middel)grote, complexe organisaties in Nederland zijn wij al de belangrijkste speler als het gaat om het ontwerpen en realiseren van een veilige en een futureproof digitale infrastructuur. Hierbij is Phishing as a Service onderdeel van onze informatiebeveiligingsdiensten.

Met ons uitgebreide netwerk, ervaren collega's, kennis en kunde brengen ondersteunen wij jouw organisatie.

Wat zijn voordelen van Outsourcing?

Met outsourcing breng je de focus terug op de core-business van de organisatie. Daarbij vallen kosten vaak lager uit en zijn deze met een vast maandbedrag voorspelbaar en overzichtelijk. Daarnaast monitoren wij proactief en zorgen onze specialisten voor een optimaal presterend systeem. Met keuze uit diverse SLA's, een toegewijd servicemanagement en één vast aanspreekpunt maakt outsourcing bij Ultimum de ideale oplossing.

Uitgelichte topics