User Adoption Specialist | Amsterdam

Locatie: Amsterdam Dienstverband: Inhuur

Functie:                                        User Adoption Specialist Amsterdams Opdracht Informatie Systeem
Startdatum:                                 ZSM
Aantal uur per week:                  16-24 uur per week
Tarief:                                          € Marktconform
Periode:                                       t/m 6 maanden na startdatum, met kans op verlenging 
Locatie:                                        Amsterdam
Deadline:                                     15-04-2021 08:00
ZZP:                                             Ja
Aanvraagnr:                                20210406_01
 
Omschrijving
Voor haar eindklant, gemeente Amsterdam, zoekt Ultimum een User Adoption Specialist Amsterdams Opdracht Informatie Systeem voor 16-24 uur per week met als startdatum: ZSM.

Het is van belang dat alle (potentiële) medewerkers in de informatievoorziening en de besturing van programma's, projecten en opdrachten op de hoogte zijn van welke verandering AmOpIS (Amsterdams Opdracht Informatie Systeem) met zich meebrengt. Wat dit voor hun werk betekent. Zich betrokken gaan voelen bij dit project en zich gaan verbinden aan de veranderingen die dit met zich meebrengt. Deze ICT verandering behelst uiteraard meer dan techniek, en daarom zoeken we iemand die een dergelijke transitie kan begeleiden vanuit de bril van organisatie- en gedragsverandering.

Als User Adoption Specialist vervul je een essentiële rol door collega's bij de verschillende directies te helpen bij het optimaal gebruiken van AmOpIS (Amsterdams Opdracht Informatie Systeem). Je hebt oprechte interesse in het werk van de medewerkers en de belangen van de verschillende directies. Je bent in staat de directies, Product Owner en Projectmanager te adviseren en verrassen met mogelijkheden om nog succesvoller te zijn.

Als expert ben je aanspreekpunt en pik je signalen op vanuit de medewerkers en vertaal je deze richting de projectorganisatie. Je start een online community op waar medewerkers terecht kunnen met vragen en feedback, ontwikkelt en faciliteert trainingen en (interactieve) manuals, passend bij de behoefte van de medewerkers. AmOpIS wordt iteratief ontwikkeld en is dus continue onderhevig aan veranderingen door nieuwe ontwikkelingen en veranderende behoeftes. Jij stelt de medewerker centraal en speelt proactief in op deze veranderingen. Daarnaast ondersteun je de projectmanager bij het ontwikkelen en bijstellen van het adoptieprogramma. En onderhoud je proactief de samenwerking met de betrokken communicatieadviseurs en directievertegenwoordigers. In deze functie kom je te werken in het projectteam van AmOpIS, onder aansturing van de projectmanager.

Werkzaamheden 

  • Het opstellen en bijstellen van een adoptieprogramma
  • Ondersteunen en/of zelf uitvoeren van adoptie & changemanagement trajecten
  • Adviseren van de Product Owner, Projectmanager en Directievertegenwoordigers
  • Doen van een stakeholder analyse, uitwerken van adoptieplannen en planningen
  • Formuleren van korte profielschetsen voor interne trainers (key-users, ambassadeurs) die bij de verschillende directies trainingen, workshops en coaching kunnen gaan verzorgen
  • Ontwikkelen en geven van maatwerk workshops, instructie middelen en (online) trainingen ontwerpen
  • Ontwikkelen van de informatieportal, handleidingen en trainingsmateriaal
  • Faciliteren en uitvoeren van diverse soorten interviews, workshops en trainingen. Inclusief Train-de-trainer: waarbij medewerkers uit de directies worden opgeleid om trainingen en workshops over AmOpIS te geven
  • Overdragen van informatieportal, handleidingen en trainingsmateriaal aan de aangestelde trainers


Functie-eisen
Functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk blijken uit het CV door middel van een beschrijving van de ervaring en werkzaamheden. 

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende afgeronde hbo diploma met een wo werk- en denkniveau
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met proces-, organisatie- en verandervraagstukken in een rol als projectmanager, (business) consultant, implementatiemanager en/of adoptie specialist
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring opgedaan met digitale ontwikkelingen rondom Microsoft 365 met MS power Apps en/of Power BI in het bijzonder

Functiewensen
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring binnen de publieke sector opgedaan
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring opgedaan binnen een grote (>200.000 inwoners) gemeente
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring opgedaan als communicatieadviseur
  • De aangeboden Kandidaat heeft ervaring met ruimtelijke ontwikkeling opgedaan

Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen. 

 

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • CV zonder bedrijfslogo in Word formaat, in het Nederlands en maximaal 5 pagina's A4. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen. 
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat
  • Persoonlijke motivatie, specifiek geschreven op deze aanvraag (maximaal één A4)
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)
  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • Minimaal 1 relevante referentie

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!