Senior Information Engineer | Apeldoorn

Locatie: Apeldoorn Dienstverband: Inhuur

Functie:                                         Senior Information Engineer
Startdatum:                                  26-04-2021
Aantal uur per week:                   24 uur per week 
Tarief:                                           € Marktconform
Periode:                                        t/m 31-12-2021, met optie tot verlenging
Locatie:                                         Apeldoorn
Deadline:                                      15-04-2021 08:00 uur
ZZP:                                              Ja
Aanvraagnr:                                 20210407_02

 

Omschrijving

Voor haar eindklant, Het Kadaster, zoekt Ultimum een Senior Information Engineer voor 24 uur per week. Startdatum 26-04-2021.

Het team Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) zoekt een senior Information engineer. Dit team is verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van de dienst BGT. Deze dienst biedt een gedetailleerde digitale kaart van Nederland. In de BGT worden objecten zoals gebouwen, wegen, water, spoorlijnen en groen op eenduidige manier vastgelegd. 

Je werkt specifiek voor het project Transformatie SVB-BGT naar Kadaster.

Na de landsdekkende uitrol en daaropvolgende kwaliteitsverbetering van de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) ziet de stichting SVB-BGT (Samenwerkingsverband van Bronhouders van de BGT) zijn taak als afgerond. Het Kadaster is daarbij door het ministerie van BZK gevraagd om overname van de beheertaak van het bronhoudersportaal en het kwaliteitsmanagement van het SVB-BGT te onderzoeken. Het Kadaster vervult al een belangrijke rol in de keten van grootschalige topografie als beheerder van de Landelijke Voorziening voor de BGT (LV-BGT). Daarnaast zien BZK en SVB-BGT het Kadaster als partij die continuïteit van de BGT kan borgen.​

Doelstelling van het project is de transformatie van de beheertaak van het SVB-BGT naar het Kadaster. Daarbij verzorgt het project het (deels) overnemen van functionaliteit van het bronhoudersportaal in de LV BGT en PDOK en realiseert een nieuwe koppeling tussen de bronhouders systemen en LV-BGT. 

 

Verantwoordelijkheden 

Als Information Engineer werk je bij de directie IT van het Kadaster in een Agile / Scrum team.

Je ondersteunt het team in het helder krijgen van de klantvragen zodat ze voldoende duidelijk zijn om opgepakt te worden in sprints. Samen met de ontwikkelaars en de testers bepaal je hoe de klantvraag gerealiseerd en getest kan worden en hoeveel tijd er mee gemoeid zal zijn. Daarnaast zorg je ervoor dat de ontwikkelde functionaliteit goed te onderhouden en beheren is door daarvoor de systeemdocumentatie op te leveren. Hierbij houd je de focus op de te realiseren functionaliteit, rekening houdend met technische en beleidsmatige kaders, zoals ICT-architectuur en beveiliging.

Het is belangrijk dat je structuur geeft en een sparringpartner bent voor de ProductOwner. Je kan je snel verdiepen in nieuwe technieken en oplossingen vinden voor de problemen waar we tegenaan lopen.

 

Vakmatige taken

  • Deelnemen aan Scrum / DevOps sessies, zoals stand-ups, reviews, retrospectives en planningssessies
  • Opstellen van user stories in JIRA t.b.v. ontwikkeling en test - bespreken/uitwerken met de Product Owner en het team in een refinement
  • Deelnemen aan de Information Engineer community binnen het Kadaster
  • Opstellen van functionele specificaties, waaronder Use Cases
  • Opstellen van interface specificaties

 

Functie-eisen

Functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk blijken uit het CV door middel van een beschrijving van de ervaring en werkzaamheden. 

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 26 april tot en met 31 december 2021 voor 24 uur per week
  • Aantoonbaar Academisch of HBO werk- en denkniveau, pré verkregen op basis van een afgeronde opleiding IT
  • Taalniveau Nederlands minimaal B2
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie
  • Minimaal 3 jaar kennis van en relevante werkervaring met ontwikkeling van informatiesystemen
  • Minimaal 3 jaar kennis van en relevante werkervaring met informatiemodellen, Use Cases en Userstories
  • Zelfstandigheid en aantoonbare ervaring in zowel beheer- als vernieuwingstrajecten
  • Zelfstandigheid en aantoonbare ervaring met verbetervoorstellen en borgen van de implementatie hiervan
  • Minimaal 2 jaar gedegen kennis van de te gebruiken methoden en technieken

 

Functiewensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)

Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen. 

 

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Proactief en initiatiefrijk
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Helicopterview
  • Teamspeler
  • Analytisch vermogen
  • Klantgericht
  • Sterk in organiseren en coördineren
  • Kwaliteitsbewust. Kan bepalen wat de echte vraag is van de klant. Dus doorvragen op symptoom om de achterliggende vraag boven tafel te krijgen
  • Goed beheersen van de technieken van user stories en uses cases

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • CV zonder bedrijfslogo (in Word formaat in het Nederlands, maximaal 3 pagina's A4). In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen.
  • Een persoonlijke en op de aanvraag gerichte motivatie
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat
  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)

 

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!