Senior Business Consultant IAM en IB | Apeldoorn

Locatie: Apeldoorn Dienstverband: Inhuur

Functie:                                          Senior Business Consultant IAM en IB
Startdatum:                                    01-06-2021
Aantal uur per week:                     32-36 uur per week 
Tarief:                                             € Marktconform
Periode:                                          t/m 31-12-2021, met optie tot verlenging
Locatie:                                          Apeldoorn
Deadline:                                        14-05-2021 08:00 
ZZP:                                                Ja
Aanvraagnr:                                   20210503_05

Omschrijving
Voor haar eindklant, het Kadaster, zoekt Ultimum een Senior Business Consultant IAM en IB voor 32-36 uur uur per week. Startdatum: 01-06-2021.

  • Ondersteuning CISO
Je bent verantwoordelijk voor onderhouden - en toezicht houden op de naleving van het Logisch Toegangsbeleid en je adviseert de CISO op alle aspecten van (de organisatie van) informatiebeveiliging (o.a. BIO en ISO27002) en ondersteunt de CISO met de invoering daarvan. Je vertaalt de strategische eisen naar een tactisch kader zodat de business eigenaren, functioneel beheerders daarmee uit de voeten kunnen.
  • Product Owner LTB-Desk/IAM

Je bent operationeel verantwoordelijk en meewerkend voorman voor de LTB-Desk. Je onderhoudt contacten met gebruikers, verzorgt hun vraagstelling en de beantwoording hiervan. Je geeft functioneel leiding aan een klein team van LTB/IAM medewerkers operationeel informatiemanagement. Je vormt samen met dit team de Autorisatiedesk van het Kadaster die de gehele Kadaster organisatie bedient op het gebied van autorisatiebeheer van klanten (eHerkenning /DigiD/eIDAS), leveranciers en medewerkers. Je voert zelf ook autorisatiebeheer uit gedurende eens per 3 weken gedurende een week. Je verbetert operationele contacten zowel op managementniveau als medewerker niveau, zoals met de Kadaster Service Desk (KSD) en het IAM devops team. Je zet een langjarige visie neer op het door ontwikkelen van het IAM (Identity & Access Management) onderwerp zodat het Kadaster up-to-date op het gebied van IAM. Je werkt daarin samen met de CISO, de manager IMS, Architectuur en IT.


Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: 

Ondersteuning CISO
  • Het toezicht houden op de implementatie van het Informatiebeveiligingsbeleid, waaronder het LTB-beleid
  • Ondersteunen van de CISO bij het door ontwikkelen van (de organisatie van) Informatiebeveiliging/Cybersecurity
  • Het gevraagd en ongevraagd adviseren van aspecten op het gebied van informatiebeveiliging
Product Owner LTB-Desk/IAM
  • Het uitvoeren van autorisatiebeheer en het inhoudelijk aansturen van de LTB-desk
  • Het inhoudelijk begeleiden van verbeter activiteiten:
    • Leveranciersportaal
    • Aansluiten applicatielandschap
    • Aansluiten SAP-applicatielandschap
    • Privileged Access Management (PAM) uitrol
    • Continueren van de business caseactiviteiten voor de doorontwikkeling op het gebied van rolbeheer
  • Het opstellen van de IAM-strategie en visie en toezicht houden op de realisatie
  • Het onderwerp IAM en PAM actief uitdragen in de organisatie (“het levend houden”).
  • Het overdragen van kennis en kunde
 

Functie-eisen
De functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk blijken uit het CV.

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-6-2021 of zo spoedig mogelijk daarna tot en met 31-12-2021 voor 32-36 uur per week
  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding ICT of informatiemanagement
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Identity & Access Management (IAM) en Privilege Access Management (PAM) processen en (business)architecturen
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het implementeren van IAM en PAM
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het implementeren van informatiebeveiliging, zowel technisch als procesmatig
  • Minimaal 3 jaar ervaring met standaarden en best practices, zoals BIO en ISO 27001/2
  • Security Certificering CISSP, CISM of CISA is een vereiste
  • Minimaal 3 jaar ervaring met IAM-producten, NetIQ/IGA (of vergelijkbaar) en PAM producten

Functiewensen
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan het te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen.


Competenties
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je bent resultaat- en klantgericht, organisatiesensitief
  • Je bent geen IT’er maar hebt wel IT-affiniteit, je spreekt met name de taal van de business
  • Je kunt op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen
  • Je bent initiatiefrijk en kunt indien nodig snel handelen
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en weet van aanpakken
  • Je bent doortastend en kunt goed in teamverband werken
  • Je bent klantgericht, proactief en stressbestendig

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)
  • CV zonder bedrijfslogo (in Word formaat in het Nederlands, zonder logo's van maximaal 3 pagina's ). In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen
  • Persoonlijke motivatie, specifiek geschreven op deze aanvraag
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat
  • Relevante Referenties (naam, functie en contactgegevens referent)

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!