IV-expert IAM | Rotterdam | € Marktconform

Locatie: Rotterdam Dienstverband: Inhuur

Functie:                                        IV-expert IAM
Startdatum:                                  03-10-2022
Aantal uur per week:                   36 uur per week
Tarief:                                            € Marktconform
Periode:                                        t/m 09-10-2023, met optie tot verlenging
Locatie:                                         Rotterdam
Deadline:                                      11-08-2022 08:00
ZZP:                                               Ja
Aanvraagnr:                                  20220803_02

Omschrijving
Voor haar eindklant, Nationale Politie, zoekt Ultimum twee IV-experts IAM voor 36 uur per week met als startdatum: 03-10-2022.

De Dienst Informatie Management (IM) is onderdeel van het PDC en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van en dienstverlening voor de informatievoorziening (IV) van de organisatie en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe informatiebehoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar requirements tot en met de regie op de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst.

De sector Advies stemt de IV af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de business. Zij adviseert bij vernieuwing van de IV over mogelijke technologie-, proces- en organisatieveranderingen, levert de benodigde input voor de PenC cyclus. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening Experts.

Het Team Informatievoorziening experts (IVE) houdt zich onder meer bezig met de advisering en uitvoering van vraagarticulatie op Informatievoorziening verbetering- en vernieuwingsvraagstukken; het begeleiden en ontwikkelen van Project Start Architecturen; het definiëren en uitwerken van (non)functionele gebruikersspecificaties en de uivoering van informatie beveiligingsbeleid en –maatregelen. Daarbij draagt het team zorg voor de borging van de inrichting van informatieprocessen, het analyseren van de organisatorische gevolgen en het inrichten van de niet geautomatiseerde informatievoorziening.

Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor de tijdige oplevering van gewenste producten. Hierbij houd je zelf de deadlines in de gaten en ben je verantwoordelijk voor je eigen werkplanning en bewaakt de voortgang. Je vertaalt informatie en analyses naar functionele behoeften en implementeert deze.

In overleg met de (Coördinerend) Businessexpert concretiseer je de geplande activiteiten naar individuele werkafspraken, opleveren van gevraagde documenten, analyses, vooronderzoeken en dergelijke om te komen tot een resultaat.

Je zorgt voor een effectieve werkuitvoering overeenkomstig de vastgestelde planning, stuurt deze aan en bewaakt de voortgang hiervan. Je treedt op als intermediair tussen de (Coördinerend) Businessexpert en de vraagorganisatie (ICT - business) waar je voor werkt en bent vakinhoudelijk aanspreekpunt voor hen. Je ziet en begrijpt de relaties met de andere bedrijfsvoering domeinen en verbindt deze op informatiemanagement waar nodig.

Door jouw kennis op het gebied van IAM en Role en Attribute based access (RBAC/ABAC) kan jij op de juiste wijze adviseren over de functionele mogelijkheden van IAM. Je anticipeert op ontwikkelingen in het ICT/IV-landschap binnen de Politie en functionaliteiten in de applicaties en systemen met oog op de roadmap voor IAM voor de komende jaren en het toepassen van IAM. Daarbij heb je oog voor effecten op in-, door- en uitstroom (IDU) van medewerkers binnen de Politie organisatie mbt IAM.


Functie-eisen
Functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk blijken uit het CV door middel van een beschrijving van de ervaring en werkzaamheden. 

  • Minimaal 5 jaar werkervaring met implementatietrajecten van Identity- en Access management systemen en provisioning van bedrijfsvoeringsystemen en fileservers, binnen grote (1.000+) organisaties
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met RBAC, ABAC, provisioning en lifecycle management

Functiewensen
  • Werkervaring op conceptueel IAM niveau
  • Werkervaring met standaard software One Identity
  • Aantoonbare werkervaring met Agile, Scrum of vergelijkbaar
  • Bij voorkeur in het bezit van security gerelateerde certificaten waaronder CISSP en/of CISM en kennis van ISO 27001
  • Werkervaring binnen de Politie
Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen. 

Competenties
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Organisatiesensitiviteit
  • Probleemanalyse
  • Stressbestendigheid

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • CV zonder bedrijfslogo in Wordformaat, in het Nederlands en maximaal 7 pagina's A4. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen. 
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat
  • Persoonlijke motivatie, specifiek geschreven op deze aanvraag (maximaal één A4)
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)
  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • Minimaal 1 relevante referentie

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!