Nationale Politie | Adviseur DIV | Utrecht

Locatie: Utrecht Dienstverband: Inhuur

Functie:                                        Adviseur DIV
Startdatum:                                  01-01-2022
Aantal uur per week:                   36 uren per week 
Tarief:                                            € Marktconform
Periode:                                        t/m 31-12-2022, met optie tot verlenging 
Locatie:                                         Utrecht
Deadline:                                      01-12-2021 08:00
ZZP:                                               Nee
Aanvraagnr:                                  20211123_04

Omschrijving
Voor haar eindklant, Nationale Politie, zoekt Ultimum een Adviseur DIV voor gemiddeld 36 uren per week met als startdatum: 01-01-2022

Vind je samenwerken leuk, pak je van nature de regie én ben je communicatief ijzersterk? Als adviseur DIV (documentaire informatievoorziening) heb je een dynamische en betekenisvolle functie binnen het informatie- en archiefbeheer van de politie. Je doet verbetervoorstellen en stimuleert collega’s om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Je komt te werken in Nieuwegein bij het Team Documentaire Informatie Voorziening (DIV), dat onderdeel uitmaakt van de Dienst Facility Management. Het team verzorgt het informatie- en archiefbeheer voor de politie. We ondersteunen en adviseren de organisatie bij het duurzaam inrichten en uitvoeren van digitaal documentair informatiemanagement en archiefbeheer. Daarnaast bewaken we continu of het archief voldoet aan de geldende wet- en regelgeving op het gebied van archivering en privacy. Samen met adviseurs documentaire informatievoorziening,  businessanalisten en experts op het gebied van digitale informatievoorziening vorm jij Team Duurzaam Informatiebeheer i.o. Eens per week hebben we met het team een stand-up, waarin we bespreken met welke projecten we bezig zijn. Als ervaren adviseur werk je ook intensief samen met collega’s buiten je team, zoals de beleidsmedewerkers.


Verantwoordelijkheden

Altijd en overal zie je kansen om de digitale informatiehuishouding van de politie naar een hoger niveau te tillen. Je bent op de hoogte van recente ontwikkelingen op dit gebied en weet deze kennis toe te passen in je werk. Je bent je als geen ander bewust van de meerwaarde van een duurzaam toegankelijke informatiehuishouding en kunt je collega’s overtuigen van dit belang voor de uitvoering van politietaken. Zelfstandig ga je met projecten aan de slag, waarbij je continu het gewenste resultaat voor ogen houdt en de regie pakt om gestelde einddoelen te bereiken. Ook werk je goed en graag samen en kun je anderen motiveren om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Een boodschap overbrengen? Dat gaat je goed af. Je weet wie je voor je hebt, wat de verschillende belangen zijn en past je communicatie daarop aan. Hierbij sta je stevig in je schoenen en beschik je over een natuurlijk overwicht, waarbij je partijen met heldere en bondige argumenten overtuigt van jouw adviezen. Ook als die anders zijn dan waarop ze gerekend hadden.. Ervaring in het schrijven van adviesrapporten is daarom ook zeer belangrijk. Je hebt ervaring met archiefwet- en -regelgeving en met de implementatie van zaakgericht werken. Ook kun je snel schakelen tussen strategische, tactische en operationele vraagstukken.


 

Functie-eisen
Functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk blijken uit het CV door middel van een beschrijving van de ervaring en werkzaamheden. 

  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-01-2022 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 21-12-2022 voor 36 uur per week
  • HBO-diploma, in de van richting digitale informatievoorziening en/of recordmanagement
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het gebruik van het DUTO-framework voor Duurzame Toegankelijkheid
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een adviesfunctie
  • Je hebt ervaring met advisering op tactisch-operationeel niveau en projectmatig
    werken


Functiewensen 
  • Minimaal 3 jaar ervaring met zaakgericht werken (case management)
  • Kennis van en ervaring met Archiving by Design
  • Bij voorkeur kennis van de domeinen politie en justitie
Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen. 


Competenties
  • Probleemanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Coachen 
  • Initiatief
  • Klantgerichtheid
  • Leervermogen 
  • Samenwerken
 
 
 
 
 
 

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • CV zonder bedrijfslogo in Word formaat, in het Nederlands en maximaal 7 pagina's A4. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen.
  • Persoonlijke motivatie, specifiek geschreven op deze aanvraag
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!