Functioneel Applicatiebeheerder UBO-register Trusts | Utrecht / remote

Locatie: Utrecht en remote Dienstverband: Inhuur

Functie:                                        Functioneel Applicatiebeheerder UBO-register Trusts
Startdatum:                                  01-09-2022
Aantal uur per week:                   40 uur per week
Tarief:                                            € Marktconform
Periode:                                        t/m 01-09-2023, met optie tot verlenging
Locatie:                                         Utrecht en Remote
Deadline:                                       11-08-2022 08:00
ZZP:                                               Ja
Aanvraagnr:                                  20220805_10

Omschrijving
Voor haar eindklant, de Kamer van Koophandel, zoekt Ultimum een Functioneel Applicatiebeheerder UBO-register Trusts voor 40 uur per week met als startdatum: 01-09-2022.

Het programma waar je onderdeel van wordt is gericht op de realisatie van een register voor trusts en soortgelijke constructies als gevolg van de verplichting uit de wijziging van de vierde anti-witwasrichtlijn. Het register dient als hulpmiddel in het tegengaan van witwassen, de onderliggende basisdelicten, en financieren van terrorisme. De opdrachtgevers vinden het van groot maatschappelijk belang dat daders van witwassen en van terrorismefinanciering hun identiteit niet verborgen kunnen houden achter verhullende juridische constructies. KVK heeft de opdracht dit register te realiseren.

Je zult onderdeel zijn van een klein en enthousiast programmateam (trust operating team). Het team werkt in een BizDevOps constructie samen met partners, waarbij afstemming met de business, ontwikkeling en beheer in elkaar overlopen. Daarnaast is er ook een nauwe samenwerking met verschillende externe ketenpartners.
Als functioneel applicatiebeheerder borg je dat de gehele keten qua functionele dienstverlening goed werkt. Je opereert binnen een complex speelveld met verschillende ketenpartners van SaaS-oplossingen, vandaar heb je een coördinerende rol met focus op ketenbeheer. In die samenwerking zorg jij voor het optimaal functioneren van het UBO-register trusts informatiesysteem inclusief koppelingen naar partners. Eventueel initieer je gewenste aanpassingen in samenwerking met de Product Owner richting ketenpartners. Het beheer regel je voornamelijk vanuit het functioneel beheer portaal van RijksZaak, het platform waarop het informatiesysteem van het register draait.
Je hebt ook een sterke affiniteit met techniek, waardoor je het complexe landschap kunt overzien en makkelijk kunt schakelen met de technisch beheerder en andere (technische) stakeholders. Je monitort alle componenten en koppelingen. Je implementeert changes en draagt zorg voor gestructureerde uitvoering van dagelijkse beheersactiviteiten.

Jij kunt als geen ander functioneel beheer en gebruikersondersteuning binnen een complexe keten uitvoeren en coördineren. Daarbij ben je verantwoordelijk voor het analyseren, oplossen en bij juiste partij beleggen van de issues. Daarnaast weet je vanwege jouw technische kennis snel waar het aan schort en kunt goed met je team en externe stakeholders schakelen. Je hebt aantoonbare ervaring in het werken in Scrum- en DevOps teams en werkt nauw samen met het trust operating team en externe stakeholders. Het is belangrijk om bewust om te gaan met de verschillende belangen en de stakeholders van complete en waardevolle informatie te voorzien. Je bent onderdeel van het operating team en neemt vanuit jouw rol de verantwoordelijkheid voor het vlekkeloos functioneren van het informatiesysteem en de koppelingen.

Je houdt van dynamiek en je bent een stressbestendige zelfstarter. Uiteraard is actuele, vakinhoudelijke kennis een must-have in deze functie. Daarnaast heb je een sterk analytisch denkvermogen, waarmee jij makkelijk verbindingen legt. Omdat je niet alleen accuraat bent, maar ook proactief en overtuigend, lever je een belangrijke bijdrage aan de operationele bedrijfsvoering van het UBO-register trusts. Je hebt een plezierige, energieke drive die een positieve flow brengt in de teams waarin je werkt.

Jouw taken:

  • Uitvoeren en coördineren van functioneel beheer en gebruikersondersteuning
  • Initiëren en coördineren van het uitvoeren van aanpassingen (changes) van de functionaliteit van het UBO-register trusts
  • Uitvoering end-to-end ketenmonitoring en control over het gehele UBO-register trusts informatiesysteem (inclusief koppelingen met componenten van partners)
  • Analyse van SLA rapportages van partners, in afstemming met leveranciers- en contract- managers
  • Leveren van functionele- en gebruiksrapportages aan teamleider en stakeholders
  • Opdracht geven aan technisch beheerder voor het uitvoeren van (impact) analyses op issues en voorgenomen aanpassingen
  • Participeren in overleggen met afvaardiging van gebruikers van het UBO-register trusts om actief wensen en eisen van gebruikers op te halen
  • Participeren in informatie uitwisseling met functioneel en technisch beheerders van ketenpartners
  • Proactief optreden bij meldingen van ketenpartners, bijvoorbeeld m.b.t. incidenten, gepland onderhoud of toekomstige aanpassingen in koppelingen


Functie-eisen
Functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk blijken uit het CV door middel van een beschrijving van de ervaring en werkzaamheden. 

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van ITIL, ASL2, BiSL of vergelijkbaar beheerframework
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in ICT Beheer functies
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als Functioneel Beheerder

Functiewensen
  • Afgeronde opleiding is op het gebied van Informatica, informatiekunde (of een andere relevante studierichting)
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met coördineren van ketenbeheer
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met werken bij een vergelijkbare overheidsorganisatie
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met TOPdesk
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met JIRA en Confluence
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met Agile Scrum Frame Work / SAFe / Kanban / DevOps
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met zaakgericht werken
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met complexe applicatie-, data- en projectomgeving
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in omgevingen waarin hoge eisen worden gesteld aan beschikbaarheid, continuïteit, beveiliging en privacy
Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen. 

Competenties
  • Samenwerken
  • Communiceren
  • Overtuigingskracht
  • Deskundigheid
  • Nauwkeurigheid

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)
  • CV zonder bedrijfslogo (in Word formaat in het Nederlands, zonder logo's ). In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen.
  • Persoonlijke motivatie, specifiek geschreven op deze aanvraag
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!