Interim Portfoliomanager voor Startfase | Amersfoort

Locatie: Amersfoort Dienstverband: Inhuur

Functie:                                           Interim Portfoliomanager voor Startfase 
Startdatum:                                    05-04-2021
Aantal uur per week:                     20 uur per week 
Tarief:                                              € Marktconform
Periode:                                            t/m 31-12-2021, met optie tot verlenging
Locatie:                                            Amsterdam
Deadline:                                         04-03-2021 08:00
ZZP:                                                 Ja
Aanvraagnr:                                    20210219_15

 

Omschrijving

Voor haar eindklant, gemeente  Amersfoort, zoekt Ultimum een Interim Portfoliomanager voor Startfase voor 20 uur per week met als startdatum 05-04-2021.

De gemeente Amersfoort heeft behoefte aan een stevigere strategische sturing op haar informatievoorziening. We hebben met de recente IV visie, ambities en (meerjaren) doelstellingen geformuleerd, waaronder een betere (digitale) dienstverlening aan de stad en een stabiel, veilig, duurzaam en wendbaar fundament. Daarnaast willen we een vernieuwde, moderne digitale werkomgeving realiseren.
 

Als onderdeel van deze stevigere sturing  zijn we bezig met de implementatie van het (strategisch) portfoliomanagement voor de gehele breedte van onze informatievoorziening (IT, informatieveiligheid, informatiebeheer, archieven, etc). Op dit moment vindt portfoliomanagement wel plaats, maar nog niet over de gehele breedte van het werkveld van de informatievoorziening en nog onvoldoende gerelateerd aan organisatieambities. Het volwassenheidsniveau vereist een stevige impuls. Eind maart hebben wij de nieuwe gemeentebrede, op MSP (managing succesfull programmes) gebaseerde, methode in de basis uitgewerkt. 


Per april willen wij aan de slag met een interim-portfoliomanager die ons kan begeleiden met een succesvolle start. Jouw opdracht is geslaagd als je met ons de puntjes op de i hebt gezet in de methode én aan de slag bent gegaan met het gesprek met de stakeholders om laatste wensen op te halen op strategisch én procesniveau. Na het creëren van draagvlak zorg je voor borging van het proces in de organisatie en werk je toe naar een formele start per september.  Doel is dat portfoliomanagement dan opnieuw is ingericht en gepositioneerd, zodat we daarmee kunnen sturen op onze strategische doelen voor de stad & de organisatie en op basis daarvan prioriteiten stellen op een transparante en duidelijke manier.

 

Kandidaat omschrijving

We zijn voor deze klus op zoek naar iemand met zowel flair als doorzettingsmacht. Iemand die ons kan helpen om zeker in de beginfase vast te houden aan de methode en betrokkenen kan helpen bij het groeien in hun rol en verantwoordelijkheid in het portfolioproces.

We vragen iemand met daarnaast de volgende competenties: analytisch sterk, flexibel en creatief. Je kunt verder goed plannen, organiseren en netwerken en je bent in staat om anderen effectief te beïnvloeden. Je zoekt de samenwerking en treedt verbindend op.


Voor de periode van 5 april tot ongeveer het einde van 2021 zijn wij op zoek naar iemand die flexibele 10 tot 20 uur per week (afhankelijk van de intensiteit van die fase) ons hierbij wil begeleiden. Je rapporteert aan de CIO en maakt tevens onderdeel uit van het te vormen CIO office.

 

Functie- eisen

Functie-eisen zijn knock-out criteria. Dat voldaan wordt aan de eisen moet duidelijk uit het CV door middel van een beschrijving van de ervaring en werkzaamheden.

  • Je hebt een universitair werk en denkniveau 
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het CV met het voor het eerst informatievoorziening-breed neerzetten van het (strategisch) portfoliomanagement
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het CV met de implementatie van portfoliomanagement bij semi-overheid of overheid en bij 50.000+ gemeenten
  • Je bent per 5 april 2021 beschikbaar voor 10-20 uur per week

 

Functiewensen

  • Het portfolio waaraan wij werken heeft kenmerken van de methode MSP (Managing Succesful Programmes). Wanneer je kennis hebt van deze werkwijze is dat een pré
  • Beschrijf de wijze waarop jij gaat zorgen voor een succesvolle adoptie van het portfoliomanagement. Geef daarin ook aan welke bagage jij hebt op het gebied van organisatieveranderingen
  • U kunt diploma's, certificaten, referenties of anderzijs overleggen om aan te tonen dat u over het HBO/WO werk- en denkniveau beschikt

Uit het CV moet duidelijk blijken op welke wijze en met welke werkervaringen kandidaat invulling geeft aan de functiewensen.

Geschikte kandidaat? Reply ons met de onderstaande informatie

  • Tarief (exclusief btw, inclusief reis-/verblijfskosten)
  • FTE beschikbaarheid
  • Geplande vakantie(s)
  • CV zonder bedrijfslogo in Wordformaat, in het Nederlands en maximaal 5 pagina's A4. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden. Uit het CV moet duidelijk blijken dat de kandidaat voldoet aan de eisen en wensen. 
  • Persoonlijke motivatie, specifiek geschreven op deze aanvraag
  • E-mailadres en telefoonnummer kandidaat
  • Geef een 1 a 2 referenties op van een overheid of semi-overheid waar je portfoliomanagement hebt geïmplementeerd. Beschrijf zelf wat je bij deze klant hebt gedaan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wat is onze sollicatieprocedure?

Verstuur jouw sollicitatie online.
Dan nemen wij deze in behandeling!

Jouw sollicitatie wordt beoordeeld door degene van de afdeling. Je krijgt telefonisch of per e-mail een reactie

Vinden we jouw sollicitatie interessant? Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.

Zijn we van beide kanten positief? Dan tekenen we de contracten en gaan we aan de slag! Gefeliciteerd je hebt de U-factor!